Algemene voorwaarden van Spoed Energie
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten consumenten aanbiedt;
2. Volmachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de ondernemer;
3. Overeenkomst: opdracht en machtiging inhoudende het verzoek van de Volmachtgever aan SPOED ENERGIE tot bemiddeling, advies en eventueel analyse van energie en energieverbruik.
4. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de volmachtgever gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de volmachtgever om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Spoed Energie
Korunahof 18
5551 DE Valkenswaard
E-mailadres: service@spoedenergie.nl
KvK nr.: 66868483
Telefoonnummers:
033-200-3023
06-29446033
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen ondernemer en volmachtgever.
2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de volmachtgever beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de volmachtgever zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de volmachtgever ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de volmachtgever op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de volmachtgever langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de volmachtgever zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de volmachtgever mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de volmachtgever duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van aflevering;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
• de wijze waarop de volmachtgever voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de volmachtgever deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
• de minimale duur van de overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.
Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de volmachtgever van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. De ondernemer zal na aanvaarding van de volmachtgever de opdracht neerleggen bij de door volmachtgever gekozen energieleverancier.
Na aanvaarding van de volmachtgever van de overeenkomst van de gekozen energieleverancier, met inachtneming van wederom de wettelijke 14 dagen bedenktijd, wordt automatisch de overeenkomst met de ondernemer ontbonden. Hierna zijn de algemene voorwaarden van de energieleverancier van toepassing.
2. Indien de volmachtgever het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de volmachtgever de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
4. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de volmachtgever de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze verstrekken dat deze door de volmachtgever op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de volmachtgever met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de volmachtgever van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over bestaande service;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover
van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
f. indien de volmachtgever een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
1. De volmachtgever kan een overeenkomst met betrekking tot de levering van energie gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de volmachtgever vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 7 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de volmachtgever op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de volmachtgever; en
b. de volmachtgever heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
Artikel 9 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. De in het aanbod van diensten genoemde prijzen zijn inclusief en exclusief BTW.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de diensten voldoen aan de overeenkomst de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
1. Als plaats van levering geldt het adres dat de volmachtgever aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
2. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccordeerde opdrachten met bekwame spoed in opdracht geven. Het overstappen duurt normaliter 4 tot 6 weken.
Artikel 12 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten door de volmachtgever binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 3 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de volmachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 13 Persoonsgegevens
Spoed Energie zal de gegevens van de volmachtgever uitsluitend verwerken in overeenstemming met haar privacy beleid. Spoed Energie neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht.
Artikel 14 Uw rechten
U kunt altijd aan Spoed Energie vragen welke gegevens over u worden verwerkt. Hiertoe kunt u een e-mail sturen. Ook kunt u per e-mail aan Spoed Energie vragen verbeteringen, aanvullingen of andere correcties aan te brengen, die Spoed Energie zo spoedig mogelijk zal verwerken. Indien u geen prijs meer stelt op het ontvangen van informatie dan kunt u Spoed Energie hiervan op de hoogte stellen. Toezenden van informatie gebeurt alleen maar als u daarvoor uw e-mailadres heeft opgegeven.
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de volmachtgever zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de volmachtgever op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 16 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de volmachtgever waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de volmachtgever zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
In het geval van geschillen kan de volmachtgever zich wenden tot Stichting GeschilOnline.
De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
Het is belangrijk dat u met een betrouwbare leverancier of tussenpersoon in zee gaat. Dit kunt u simpel weg doen door een klein onderzoekje in te stellen. Zoek altijd naar de reviews en of klachten van een bedrijf alvorens u het contract tekent! Zo weet u of u wel met een eerlijke en betrouwbare partij in zee gaat. Typ op Google simpelweg de bedrijfsnaam in met het woordje reviews of klachten.
Zowel de Consumentenbond als Kassa en Radar adviseren om jaarlijks de energie te vergelijken. Of om dit te laten doen natuurlijk. Sommige callcenters helpen klanten naar de juiste tevredenheid. Echter zijn er de laatste tijd vele zogenaamde energie cowboys actief. Deze partijen laten klanten meermaals overstappen met torenhoge kosten als gevolg. Vaak kijken deze boefjes niet op een boete, die voor de klant in rekening komt, zolang zij maar commissie pakken!
Partijen die een goede dienst aanbieden en waar veel klanten tevreden zijn behalen vaak goede reviews. Klanten blijven hier vaak hun hele leven klant omdat ze steeds doorlopend de beste aanbieding krijgen. Elk jaar, of elke 3 jaar ontvang je als klant het beste contract bij de voordeligste leverancier.
op SBS 6
Spoed Energie helpt Alberto Stegeman en beantwoordt vragen!
Undercover in Nederland # SBS 6
Spoed Energie in programma RTL4 in Onderweg naar.
Onderweg naar de regio #RTL4
๏ปฟop RTL 4
Ja, helaas wel! er zijn diverse redenen waardoor je afgesloten kunt worden van stroom en gas. Indien je bijv. een betaalachterstand hebt zegt de energieleverancier het energiecontract op. Vervolgens stuurt de netbeheerder je meestal een brief dat er geen energieleverancier bekend is. Voorkom afsluiting. Bel 085 080 5676.
Indien je huidige energiecontract is opgezegd en/of er is geen energieleverancier bekend op adres. Wil je afsluiting voorkomen dien je een spoedaanvraag energie bij een andere leverancier te doen. Maar bel gratis met team Spoed Energie en kies direct je leverancier!
Dat is vervelend. Team Spoed Energie helpt je graag om weer aangesloten te kunnen worden. Wij regelen met spoed je energie levering. Daarna bel je met je netbeheerder voor afspraak heraansluiting. Ben je vanuit binnenshuis afgesloten? Dit kost ongeveer 250 euro. Vanuit buitenshuis afgesloten kost bij heraansluiting ongeveer 800 euro tot 1200 euro. Vaak vragen energieleveranciers een waarborgsom. via Spoed Energie meestal niet!
Een spoedaanvraag energie is in vakjargon een inhuizing. Indien je snel energie nodig hebt doe je een spoedaanvraag.Vaak vragen energieleveranciers een borg indien je een betaalachterstand hebt bij je vorige leverancier. Verhuis je? Dan is ook vaak een spoedaanvraag noodzakelijk om tijdig energie geleverd te krijgen. Normaal gesproken gaan namelijk energieleveranciers pas na +- 30 dagen energie leveren. Je hebt 14 dagen bedenktijd maar de levering start tijdens de bedenktijd (vaak direct). Bel 085 080 5676
Een energiecontract/levering gas en/of stroom registreert elke energieleverancier in Nederland bij het Centraal Aansluit Register. Wij krijgen doorgaans een spoedaanvraag binnen 24 uur rond, tenzij anders aangegeven.
Wij bieden (alle snelle) energieleveranciers aan of registreren je aanmelding direct op het energienet. Zichtbaar voor je Netbeheerder!
Dat is een kwestie van kennis en controle. Energieleveranciers gebruiken bepaalde systemen om zogenaamde ''borg-checks'' te doen. Het team van Spoed Energie maakt gebruik van dezelfde systemen en daarbij gaan we nog extra op onderzoek uit. Wij kennen de weg naar energie zonder borg! Bel voor de gratis check 0850805676.
Ja, via digitaal aanmelden of Zelfservice.
Je kunt ook naar www.spoedenergie.nl/nu gaan.
Via Spoed Energie controleer je welke energieleverancier géén borg vraagt!
of bel gewoon even 085 080 5676 Verwachtte wachttijd: 2 minuten
Wij helpen iedereen. Met of zonder spoed. Wij hebben zelfs energie zonder borg. Niet eens alle energieleveranciers werken en/of registreren snelle spoed aanvragen. Vrijwel de meeste energie leveranciers wijken niet af van de 14 dagen bedenktijd. Bel gratis onze klantenservice, vraag een offerte of laat je gegevens achter.
Status Klantenservice: nu geen wachttijd
Niet bang zijn... Je zit nergens aan vast! Vul je gegevens in en wij bellen je doorgaans binnen 2 uur. We bekijken welke energieleverancier snel op je adres energie zonder borg kan gaan leveren. Advies = Gratis
Bedankt voor uw aanmelding.
We nemen zo snel mogelijk contact met u op.
Open Gmail
Open Outlook
Check altijd via uw e-mail of u niet ergens anders energie heeft aangevraagd. Dat kan onze aanvraag namelijk tegen houden.
Spoed Energie e.a. zijn beschermde handelsnamen van LSE.nl™. Alle rechten voorbehouden. Copyright © 2024